ახალისკოლის მოდელი
სკოლის დასახელება -სსიპ ზესტაფონის მუნიციპალიტეტის სოფელ პირველი სვირის საჯარო სკოლა
პროექტის სათაური- ,,ერის სულიერი საგანძური’’
განხორციელების ვადები - 15 .10.2020-25.05 2021
პროექტის კავშირიზოგადი განათლების ეროვნულ მიზნებთან/ზოგადი განათლების შესახებ კანონთან- ,,საქართველოს ზოგადი განათლების სისტემაში მიღებული გამოცდილების საფუძველზე მოზარდმა უნდა შეძლოს:
ა) ქვეყნის ინტერესების, ტრადიციებისა და ღირებულებების მიმართ საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება:სასკოლო განათლებამ უნდა განუვითაროს მოზარდს უნარი, რომ სწორად განსაზღვროს საკუთარი ქვეყნის სახელმწიფოებრივი, კულტურული, ეკონომიკური და პოლიტიკური ინტერესები, და მისცეს მას სასიკეთო გადაწყვეტილებათა მიღებისა და აქტიური მოქმედების შესაძლებლობა;
ბ) ისტორიული და კულტურული მემკვიდრეობის დაცვას - ისტორიული და კულტურული მემკვიდრეობის პატივისცემა და მათ დაცვაზე ზრუნვა ქვეყნის განვითარების ერთ-ერთ წინაპირობას წარმოადგენს. იგი ხელს უწყობს პატრიოტი, პასუხისმგებლიანი მოქალაქის აღზრდას. ამის გათვალისწინებით სკოლის საერთო კულტურამ მოსწავლეს უნდა გამოუმუშავოს პატივისცემის გრძნობა და მზრუნველი დამოკიდებულება ადამიანის მიერ წარსულსა და აწმყოში შექმნილი მატერიალური თუ არამატერიალური კულტურის (ტრადიციების, ფასეულობების, სხვ.) ნიმუშების მიმართ; გაააზრებინოს, რომ მომავალი სწორედ ამ მემკვიდრეობას უნდა დაეფუძნოს;
პროექტის ხელმძღვანელი:მარეხ გიორგაძე
პროექტის განმახორციელებელი გუნდი--იზა ღიბრაძე,სკოლის დირექტორი;
Მმზექალაღიბრაძე,სკოლის სასწავლო ნაწილი;
ლელა ნებიერიძე,ისტორიის ,სამოქალაქო
განათლების მასწავლებელი;
ირინე კვანტრიშვილი,უცხოური ენის მასწავლებელი;
თეა ყიფიანი,მუსიკისმასწავლებელი ;
ია ხიდაშელი ,ქიმია-ბიოლოგიის მასწავლებელი;
ნინო კაპანაძე ,ფიზიკის მასწავლებელი;
მაკა კობახიძე,ნანა მაღლაკელიძე,თინა გეწაძე-დაწყებითების
მასწავლებელი;
ნანა ნებიერიძე -ხელოვნების მასწავლებელი.
პროექტის საერთო ბიუჯეტი (თანხა)---1000
I.პრობლემის დასაბუთება
არსებული მდგომარეობა:
სსიპ ზესტაფონის მუნიციპალიტეტის სოფელ პირველი სვირის საჯარო სკოლა თავის საქმიანობას წარმართავს ზგემის, ესგ, კანონი,,ზოგადიგანათლებისშესახებ“ მოთხოვნათა შესაბამისად. სხვა მნიშვნელოვან საკითხთან ერთად ყურადღება ექცევა კულტურულ ღირებულებათა საკითხებს, რაც მოსწავლეთა კულტურული მემკვიდრეობის დაცვითი მიზნით განათლებას ითვალისწინებს.
კულტურული მემკვიდრეობის დაცვითი განათლების მკვიდრი წარმოდგენები ჩამოყალიბებულია ესგ, :, მოცემულია გრძელვადიანი მიზნები, მკვიდრიწარმოდგენები,ამიტომ მოსწავლე -ახალგაზრდობა ვალდებულია იცნობდეს საკუთარი ქვეყნის წარსულს,მის კულტურულ მემკვიდრეობას.
უნდა ავღნიშნოთ, რომ მასწავლებლები მეტნაკლებად იცნობენ ამ მოთხოვნებს, ცდილობენ განახორციელონ ესსასწავლო პროცესში, არაფორმალურ განათლებაში, თუმცა ყველაფერი ეს კომპანიურ და ფრაგმენტულ ხასიათს ატარებს და არიგრძნობა სისტემურობა, თანმიმდევრულობა და ცალკეულ შემთხვევებში უგულვებელყოფილიც არის ესმოთხოვნები. აქვე ავღნიშნავთ, რომ ნაკლები ყურადღება ექცევა მდგრადი განვითარების საკითხებს.აქედან გამომდინარე გამოიკვეთა პრობლემა კუტურული მემკვიდრეობის დაცვითი განათლების გააქტიურებაზე სკოლაში.
პრობლემის აღწერა:
პედაგოგიური კოლექტივი ხედავს კულტურული მემკვიდრეობის დაცვითი განათლების მნიშვნელობას, მაგრამ დამოკიდებულება დამენეჯმენტი არასწორია. შესაბამისად სკოლაში დაბალია ამ მხრივ განათლების კულტურა, ეს ნიშნავს, რომ
1.სასკოლო ცხოვრებაში არ მიმდინარეობს კულტურული მემკვიდრეობის დაცვითი განათლების მონიტორინგი;
2. სკოლის კურუკულუმსა და საგნობრივ მატრიცებში ნაკლებად ჩანს ესგ გრძელვადიანი მიზნები და მკვიდრი
წარმოდგენები ;
3.მასწავლებელთა მომზადება ამ თვალთახედვით არასათანადოა;
4. საწავლო პროცესში არ არის გამოყენებული არაფორმალური განათლება;
5. კულტურული მემკვიდრეობის დაცვით საკითხებზე სკოლის ბიუჯეტიდან არ ხდება თანხის გამოყოფა;
6. ნაკლებად იგეგმება პროექტები მშობელთა,თვითმმართველობის, თემის გასააქტიურებლად ამ თვალთახედვით.
7.არ ხდება პრობლემის გამომწვევი მიზეზების, საჭიროებების კვლევა, დაგეგმვა, საქმიანობა.
პროექტის განხორციელების შედეგად მასწავლებელთა70 პროცენტი გააცნობიერებს კულტურული მემკვიდრეობის დაცვითი განათლებისმნიშვნელობას, მშობელთა, 50 პროცენტი, თემი მიიღებს ინფორმაციას ამ საკითხთან დაკავშირებით, კულტურულ
განათლებაში მოსწავლეთა ჩართულობა გაიზრდება50%-ით, დაიხვეწება სკოლის კულტურული მემკვიდრეობის დაცვითი განათლებისკულტურა, გააქტიურდება არაფორმალური განათლება ამმიმართულებით, სკოლის კურიკულუმსა და საგნობრივ მატრიცებში გათვალისწინებული იქნება კულტურული მემკვიდრეობის დაცვითი საკითხები.
II.პროექტის მიზანიდა ამოცანები
განუვითაროს მოზარდსუნარი, რომ სწორადგანსაზღვროსსაკუთარიქვეყნისკულტურულიმემკვიდრეობა.. გაიაზროსქვეყნისინტერესების, ტრადიციებისადაღირებულებებისმიმართსაკუთარიპასუხისმგებლობა.გამოუმუშავოსპატივისცემისგრძნობადამზრუნველიდამოკიდებულებაადამიანისმიერწარსულსადააწმყოშიშექმნილიმატერიალურითუარამატერიალურიკულტურისნიმუშებისმიმართ; გაიაზროს, რომმომავალისწორედამმემკვიდრეობასუნდადაეფუძნოს;
.ამოცანები:
1. კულტურული მემკვიდრეობის დაცვის მიმართულებითმასწავლებელთაპროფესიულისაჭიროებისდადგენა
საჭიროებაზემორგებულიპროფესიულიგანვითარებისმექანიზმისშემუშავება (შეხვედრები, კონსულტაციები,
, შიდასამუშაოშეხვედრები,გამოცდილებისგაზიარება)
2.მშობელთან, ,თემთან,სკოლის თვითმართველობასთანკომუნიკაციის
სტრატეგიისშემუშავება;
3 .კულტურული ცნობიერების ამაღლებისთვის საჭირო რესურსების შეძენა და მართვა.,
4.არაფორმალურიგანათლებისგააქტიურებაკულტურული ცნობიერების განათლებისმიზნით.
5. არაფორმალური კულტურული მემკვიდრეობის ხელშეწყობის მიზნითეფექტურიმონიტორინგისსისტემის შემუშავება და დანერგვა.,
6. ესგსტანდარტების, მკვიდრიწარმოდგენების, სამიზნემცნებებისდანერგვა როგორც ფორმალურ, ასევე არაფორმალურ განათლებაში
III. სამიზნე ჯგუფები -პროექტის სამიზნე ჯგუფებია მოსწავლეები, მასწავლებელები, მშობლები, თემი.
პროექტის წარმატებით განხორციელების შემთხვევაში სარგებელს მიიღებს ყველა სამიზნე ჯგუფი და საბოლოოდ სკოლა.
მასწავლებლები: გამოხატავენ მზაობას პროექტში ჩართულობაზე, მათთან კონსულტაციების შედეგად გაირკვა, რომ ისინი
საჭიროებენ დახმარებას ამ მიზნით. ახსნა - განმარტებითი მუშაობის შედეგად მათ აღიარეს არსებული პრობლემები...
მშობლები: აღიარებენ, რომ იწონებენ ინიციატივას სკოლაში დაიწყოს ცვლილებები ამ მიმართულებით...გამოთქვამენ
მზადყოფნას ჩაერთონ დაგეგმილი პროექტის განხორციელებაში.
მოსწავლეები: მეტნაკლებად აცნობიერებენ პრობლემას, თუმცა კონსულტაციებისა და საუბრების შედეგად ასკვნიან, რომ
მასწავლებელთა და მშობელთა საქმიანობა ამ მიმართულებით მათი ინტერესებიდან გამომდინარეობს.
თემი: გაცნობიერებული აქვთ კულტურული მემკვიდრეობის დაცვითი განათლების მნიშვნელობა და გამოთქვამენ მზადყოფნას ჩაერთონ და ითანამშრომლონ პროექტთან.
IV. რისკების ანალიზი
რისკები
| ალბათობა*
| რისკის შემცირებისსტრატეგია | |
შიდა | საკითხის მიმართ ინდიფერენტული დამოკიდებულება | საშუალო | მოსწავლეთა ინტერესებისა და შესაძლებლობების გათვალისწინება. |
გარე | 1.მოსწავლის მიერ მოძიებული ინფორმაციის არასანდოობა 2. პანდემია | მაღალი | ინფორმაციის მოძიებისთვის რამდენიმე სანდო წყაროს გამოყენება. ონლაინ შეხვედრები. ვირტუალური ჩვენება. |
V.სამოქმედო გეგმა
ეტაპები
| პროექტის რომელ მახასიათებელს შეესაბამება კონკრეტული აქტივობა | აქტივობა (საქმიანობა / მოქმედება) | ვადები | რესურსები | დადასტურება | პასუხისმგებელი პირი | შენიშვნა | |
ადამიანური | მატერიალური | |||||||
1. კულტურული მემკვიდრეობის ღირებულებების გაცნობა ,ინფორმირებულება, დაგეგმვა | 7. სკოლის სტრუქტურულ ერთეულებთან (მშობლები მოსწავლეები თემი პედაგოგიური საბჭო, მოსწავლეთა თვითმმართველობა და სხვა) თანამშრომლობა; | 1.1 შეხვედრა მოსწავლეებთან ,მშობლებთან თემთან კულტურული ღირებულებების გაცნობის მიზნით | ოქტომბერ_ ნოემბერი | მოსწავლეები,მასწავლებლები | თაბახის ფურცელი კომპიუტერი | შეხვედრის დღიურები | კლასის ხელმძღვანელები |
|
7. სკოლის სტრუქტურულ ერთეულებთან (კათედრები, ) თანამშრომლობა; | 1.2კათედრის წევრებს შორის აზრთა გაზიარება | ნოემბერ-მაისი | მასწვლებლები | კომპიუტერი პროექტორი თაბახის ფურცელი | შეხვედრის ჩანაწერები | კათედრის თავმჯდომარეები
|
| |
| 1.3პროექტის მართვის გუნდის შექმნა.(ონლაინ გუნდი) | ოქტომბერი | მასწავლებლები | თიმსი | თიმსში შექმნილი გუნდი | დირექტორი |
| |
. სკოლის სტრუქტურულ ერთეულებთან (კათედრები, ) თანამშრომლობა; | .4პროექტის მართვის გუნდის სამოქმედო გეგმის შედგენა,შეხვედრის კალენდარი. | ოქტომბერ–მაისი | მასწავლებლები | თაბახის ფურცელი | ჩანაწერები | პროექტის ხელმძღვანელი |
| |
. მოსწავლეთა აკადემიურ პროგრესზე ორიენტირება; | 1.5მონიტორინგის ჯგუფის შექმნა | ოქტომბერი | მასწავლებლები | თაბახის ფურცელი | ჩანაწერები | დირექტორი |
| |
5. მოსწავლეთა აკადემიურ პროგრესზე ორიენტირება; | 1.6.მონიტორინგი | დეკემბერი | მონიტორინგის ჯგუფი |
| ჩეკლისტი | მონიტორინგის ჯგუფი |
| |
2.კულტურული მემკვიდრეობის დაცვითი აქტივობების -განხორციელება. | 1.კავშირი დემოკრატიული კულტურისკომპეტენციასთან/კომპეტენციებ; 12. მოსწავლეთა თანაბარი ჩართულობის გათვალისწინება 4.ინტერდისციპლინურიკავშირების გათვალისწინება | 2.1 უბისის მონასტერი.
ა.ინფორმაციის მოძიება–განხილვა.
ბ,წყაროს გაანალიზება
გ.უბისის კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლის მოლოცვა-დაკვირვება ქართული ხუროთმოძრვრების ძეგლზე,მრგლოვანით შესრულებილ წარწერასა და მხატვრობაზე.
დ. სლადის შექმნადა პრეზენტაცია. | თებერვალ-მაისი | მოსწავლეები მასწავლებლები | ციფრული ტექნიკა | ფოტოები შთაბეჭდილებები მოხსენება სლაიდ –შოუს დახმარებით | ლელა ნებიერიძე
Xi კლასი
| აქტივობის განხორციელება დამოკიდებულია პანდემიაზე |
5. მოსწავლეთა აკადემიურ პროგრესზე ორიენტირება 1.კავშირი დემოკრატიული კულტურისკომპეტენციასთან/4.ინტერდისციპლინურიკავშირების გათვალისწინება 2.. კავშირი ეროვნული სასწავლო გეგმის სამიზნე ცნებასთან/ცნებებთან და მკვიდრ წარმოდგენებთან;ბის გათვალისწინება ; 12. მოსწავლეთა თანაბარი ჩართულობის გათვალისწინება | 2.2ქართული ღვინო
ა.ინფორმაციის მოძიება და დამუშავება
ბ. მოსწავლეებისათვის ქვევრის ღვინის დუღილის სპეციფიკის გაცნობა. რატომაა ქართული ქვევრის ღვინო უნიკალური?
გ. ჯგუფებად დაყოფილ მოსწავლეებს დაევალოთ ინფორმაციის მოძიება შემდეგ თემებზე: ღვინის სამკურნალო თვისებები, ვაზის ენდემური ჯიშები, ვაზთან დაკავშირებული ლეგენდები.
დ,მოძეული ინფორმაციის პრეზენტაცია ე,ინტერვიუ აგრონომთან. Შეკითხვები:
1.რა სიღრმეზე ირგვება ვაზი ნიადაგში და რამდენი უნდა იყოს დაშორება ნარგავებს შორის?
2.რამდენჯერ უნდა მოვრწყოთ ვენახი და როდის?
3.რა დროა საჭირო ნაყოფის სრულ სიმწიფემდე და როგორ ხდება ამის შემოწმება?
4.ვაზის რომელი ჯიშია იმერეთში უფრო პოპულარული დარომელი უფრო იშვიათი? | მარტი | მოსწავლე-მასწავლებლეები | ინტერნეტ–რესურსები: 3) https://www.youtube.com/watch?v=dWGTF7K2Ksw&feature=share&fbclid=IwAR3yEzjXh2C6NY86x1L8SFZxMOpcyQ6Gr94BHuEfl3tJllnrV14CBCIkqnw | ვიდეო მასალა, სახელმძღვანელოები, ინტერნეტ რესურსები, ჩანაწერების დღიური, მოხსენება სლაიდ _შოუს დახმარებით. | ივეტა ხიდაშელი , ,ნინო კაპანაძე |
| |
6. პროექტის შედეგების ასახვა კომპლექსურ დავალებებში 2. კავშირი ეროვნული სასწავლო გეგმის სამიზნე ცნებასთან/ცნებებთან და მკვიდრ წარმოდგენებთან; 4. ინტერდისციპლინურიკავშირების გათვალისწინება; | 2.3ქართული ხელნაწერი
ა.ინფორმაციის მოძიება ქართული ხელნაწერების შექმნის ისტორიისა და თავგადასავალის,შესახებ.
ბ.მოძიებული ტექსტის გაგება–გაანალიზება,მათ მიმართ საკუთარიდამოკიდებულებების წერილობით გამოხატვა,
გ.პრეზენტაციის მომზადება თემაზე,,ქართული ხელნაწერის კვალდაკვალ’’
დ. Minekraft პროგრამის გაცნობა მოსწავლეებისათვის და მისი შესაძლებლობების განხილვა.
ე. Minekraft-ში შენობა-ნაგებობების მისი შიგთავსისა და შემოგარენის დაგეგმარება,
| თებერვალი | მასწავლებელი მოსწავლეები | ნოუთბუქი,პროექტორი,ლიტერატურა: ქართული ხელნაწერების ფონდიhttps:/bit.ly/3cHNzU დოკუმენტური ფილმი,,ტაო-კლარჯეთი“ სამონასტრო მშენებლობა საქართველოში. | Minekraft-ში შექმნილი პროდუქტი.
4pover point-ში პრეზენტაციa
| მარეხ გიორგაძე
X კლასი |
| |
6. პროექტის შედეგების ასახვა კომპლექსურ დავალებებში 2. კავშირი ეროვნული სასწავლო გეგმის სამიზნე ცნებასთან/ცნებებთან და მკვიდრ წარმოდგენებთან; 4. ინტერდისციპლინურიკავშირების გათვალისწინება; | 2.4ექვთიმე ღვთისკაცი
ა.ინფორმაციის მოძიება ექვთიმე თაყაიშვილის ბიოგრაფიული მონაცემების შესახებ.
ბ.მოძიებული მასალის ირგვლივ დისკუსიის გამართვა.
გ.მხატვრული ფილმი ექვთიმე ღვთისკაცი ჩვენება–განხილვა
დ.pover point-ში შექმნილი მასალის პრეზენტაცია-ექვთიმე თაყაიშვილი -კულტურული მემკვიდრეობის გადამრჩენი | მარტი | მოსწავლეები
მასწავლებელი | ნოუთბუქი მხატვრული ფილმი ექვთიმე ღვთისკაციhttps://bit.ly/3cHNzUs
| მოხსენება სლაიდ_შოუს გამოყენებით | მარეხ გიორგაძე
XI კლასი |
| |
| 6. პროექტის შედეგების ასახვა კომპლექსურ დავალებებში 2. კავშირი ეროვნული სასწავლო გეგმის სამიზნე ცნებასთან/ცნებებთან და მკვიდრ წარმოდგენებთან; | 2.5ინტერვიუ სასულიერო პირთან. შეთხვები:
1.როგორ ფიქრობთ, კულტურული მემკვიდრეობის დაცვის კუთხით, რა ღონისძიებები არის საჭირო საზოგადოების ცნობიერების ასამაღლებლად ?
2. ურთიერთთანამშრომლობა არის თუ არა ,თქვენი აზრით ,პრობლემის გადაჭრის გზა?
3.რომ მოვუფრთხილდეთ, უნდა გვიყვარდეს. Მეთანხმებით თუ არა?
4. პროექტის თემაა კულტურული მემკვიდრეობების დაცვა, რა იქნება თქვენი მთავარი რჩევა? | აპრილი | მასწავლებლები ,მოსწავლეები და მოწვეული სტუმრები | ფლიპჩარტი ,ფოტო ვიდეო მასალა | ფოტო ვიდეო მასალა |
მზექალა ღიბრაძე,
|
|
1.კავშირი დემოკრატიული კულტურისკომპეტენციასთან
8. სასკოლო თემის (მშობლები, მასწავლებლები, მოსწავლეები, ტექნიკური პერსონალი და სხვა) ჩართულობა | 2.6 ჩვენი წყალ-ჭალის ხმები(სოფელში არსებული ტრადიციები )
ა) სოფლის უხუცესებთან სხვადასხვა ტრადიციებისა და ზეპირმეტყუბელების ნიმუშის მოძიება–ჩაწერა
ბ)სოფელში არსებლი ადგილმდებარეობის სახელწოდებების წარმოშობის ისტორიის მოძიება,
გ)მოძიებული ინფორმაციის დამუშავება
დ) პრეზენტაცია | თებერვალი | მოსწავლეები მშობლები თემი ტექნიკური პერსონალი მასწავლებლები | კომპიუტერი ფლიპჩარტი დიქტოფონი ტელეფონი
| ფოტო,ვიდეო მასალა ჩანაწერები | მაკა კობახიძე ნანა მაღლაკელიძე თინა გეწაძე(დაწყებითების კათედრა) |
| |
1.კავშირი დემოკრატიული კულტურისკომპეტენციასთან/.2. კავშირი ეროვნული სასწავლო გეგმის სამიზნე ცნებასთან/ცნებებთან და მკვიდრ წარმოდგენებთან; . სასკოლო თემის (მშობლები, , მოსწავლეები, და სხვა) ჩართულობა | 2,7.ქართული მრავალხმიანობა) ,,როცა სიტყვები უძლურია ...’’
ა. ინფორმაციის მოძიება ქართული ხალხური მრავალხმიანი მუსიკის შესახებ.
ბ. მოძიებული მასალის შესახებ დისკუსიის გამართვა.
გ.მოსწავლეებიმოიძევენ სოფელში მაცხოვრებელ მუსიკალური ნიჭით დაჯილდოვებულ მარგალიტებს და ჩაწერენ მრავალხმიან ხალხურ მუსიკას.
დ. შექმნილი მასალის პრეზენტაცია. | მარტი | მოსწავლეები მშობლები
| კომპიუტერი დიქტოფონი ტელეფონი | ჩანაწერები | თეა ყიფიანი |
| |
6. პროექტის შედეგების ასახვა კომპლექსურ დავალებებში
2. კავშირი ეროვნული სასწავლო გეგმის სამიზნე ცნებასთან/ცნებებთან და მკვიდრ წარმოდგენებთან
4.ინტერდისციპლინურიკავშირების გათვალისწინება; | 2.8 სკოლის ეზოში ვაზის იშვიათი ჯიშების ხეივნის გაშენება.
ა. ვაზის იშვიათი ჯიშების შესახებ ინფორმაციის მოძიება.
ბ. სკოლის ეზოს გასუფთავება და ხეივნისათვის ადგილის შერჩევა.
გ. ხეივნის დაგეგმარება. (ფორმის, ზომის და სხვა მახასიათებლების შერჩევა).
დ. ხეივნის განაშენიანება.
ე. პრეზენტაცია.
| მარტი, აპრილი | მოსწავლეები, მასწავლებლები | სამეურნეო იარაღები, მოსაპირკეთებელი საშუალებები. ფლიპჩარტის ქაღალდი, მარკერები და სხვა საკანცელარიო ნივთები. | ხეივანი | მზექალაღიბრაძე, ივეტახიდაშელი, ნინოკაპანაძე |
| |
| 5.. მოსწავლეთა აკადემიურ პროგრესზე ორიენტირება;
6. პროექტის შედეგების ასახვა კომპლექსურ დავალებებში.
2. კავშირი ეროვნული სასწავლო გეგმის სამიზნე ცნებასთან/ცნებებთან და მკვიდრ წარმოდგენებთან.
| 2.9 „ჩემი საოცნებო სალოცავი“
ა. პირველი სვირის წმინდა გიორგის სახელობის ტაძრის მონახულება, მოლოცვა.
ბ. ლექცია-სემინარი თემაზე „რატომ უნდა დავიცვათ და გავუფრთხილდეთ ჩვენი წინაპრების დანატოვარ მემკვიდრეობას.
გ. Minekraft პროგრამის გაცნობა მოსწავლეებისათვის და მისი შესაძლებლობების განხილვა.
დ. Minekraft-ში შენობა-ნაგებობებისა და მისი შემოგარენის დაგეგმარება, აშენება და შემორაგვა.
ე. „ ჩემი საოცნებო სალოცავის“ აგება Minekraft-ში.
ვ. პრეზენტაცია.
| აპრილი | მოსწავლეები ,მასწავლებელი | ინტერნეტი კომპიუტერი | Minekraft-ში შექმნილი პროდუქტი. | მზექალა ღიბრაძე |
|
| 5.. მოსწავლეთა აკადემიურ პროგრესზე ორიენტირება; | 2.10მონიტორინგი | დეკემბერ _მაისი | მონიტორინგის ჯგუფი | ჩეკლისტი | შევსილი ფორმა | მონიტორინგის ჯგუფი |
|
3 ილუსტრირებული პოსტერის შექმნა,ჩემი სოფლის კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლი“
3.2 არამხატვრული ჟანრის–გზამკვლევის შექმნა
თემა,,ტაბაკინის მონასტერი“3.2 არამხატვრული ჟანრის–გზამკვლევის შექმნ | 1.კავშირი დემოკრატიული კულტურისკომპეტენციასთან/კომპეტენციებ;
2. კავშირი ეროვნული სასწავლო გეგმის სამიზნე ცნებასთან/ცნებებთან და მკვიდრ წარმოდგენებთან; მახასიათებელთან3. კავშირი ეროვნული სასწავლო გეგმის პრიორიტეტულ თემასთან/თემებთან;
5. მოსწავლეთა აკადემიურ პროგრესზე ორიენტირება;
6. პროექტის შედეგების ასახვა კომპლექსურ დავალებებში | 3.ილუსტრირებული პოსტერი ,,ჩემი სოფლის კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლი“
ა..მოსწავლეებისათვის პროექტის გაცნობა.
ბ.სოფლის ტერიტორიაზე არსებული კულტურული ძეგლების დათვალიერება, მოლოცვა, სურათების გადაღება.
გ.წერის მიზნის, თემის, ტექსტის ჟანრის განსაზღვრა
დ.იდეების მოფიქრება
ე.ცოდნის მობილიზება ინფორმაციების მოძიება_დამუშავება დამუშავებული ინფორმაციების შესაბამის ლექსიკურ და გრამატიკულ კონსტრუქციებზე მუშაობა, გაფორმება, რეპეტიცია. პოსტერის პრეზენტაცია ,განთავსება თემში,სკოლაშ
ი. აქტივობის ასახვა კომპლექსურ დავალებაში,სამიზნე მცნებაზე ,,კულტურული თვითმყოფადობა.
| მაისი | მოსწავლეებიმშობლები მასწავლებლები სოფლის უხუცესი ადამიანები | ,გივი ჯაოშვილის ,,ზესტაფონი“ გაბრიელ ქიქოძის ქადაგებანი ინტერნეტი ფლიპჩარტი მარკერი გრამატიკული და ლექსიკური ცნობარი | პოსტერი | ირინე კვანტრიშვილი, X კლასი
|
|
1.კავშირი დემოკრატიული კულტურისკომპეტენციასთან/კომპეტენციებ;
2. კავშირი ეროვნული სასწავლო გეგმის სამიზნე ცნებასთან/ცნებებთან და მკვიდრ წარმოდგენებთან; მახასიათებელთან
3. კავშირი ეროვნული სასწავლო გეგმის პრიორიტეტულ თემასთან/თემებთან;
5. მოსწავლეთა აკადემიურ პროგრესზე ორიენტირება;
6. პროექტის შედეგების ასახვა კომპლექსურ დავალებებში. 4.ინტერდისციპლინურიკავშირების გათვალისწინება; | 3.2ა.გზამკვლევი
ა.კომპლექსური დავალების პირობის გაცნობა.
ბ.ინფორმაციის შეგროვება სხვადასხვა წყაროებიდან:,ენციკლობედია,სამეცნიერო ლიტერატურა,ხალხში არსებული თქმულებებიძეგლთან,მის სახელწოდებასთან დაკავშირებით.
გ.შეგროვილი მასალიდან იმ ინფორმაციის ამოწერა,რაც დააინტერესებს მოგზაურს;კერძოდ,საქ.რომელ კუთხეში მდებარეობს ძეგლი,ახლომახლო კიდევ რისი ნახვა შეუძლია მოგზაურს,რა განსაკუთრებული ადგილი უჭირავს კულტურის ისტორიაში,როგორია ძეგლის არქიტექტურა,როგორი იყო ადრე და რა არის დღეს შემორჩენი.
ე. ნაშრომის შექმნა(გაითვალისწინეთ გზამკვლევის მახასიათებლები; უხვად ჩართეთსიტყვიერი ინფორმაციის საილუსტრაციო ფოტოები,შეგიძლიათ თავად გადაიღოთ, რუკა, რომელზედაც აღნიშნული იქნება მისასვლელი გზა)
ვ.პრეზენტაცია და განთავსება თემში,სკოლაში.
| მაისი | მოსწავლეებიმასწავლებლები მშობლებითემი | ინტერნეტი ,გივი ჯაოშვილის ,,ზესტაფონი“
ენციკლობედია სამეცნიერო ლიტერატურა
| გზამკვლევი –ტაბაკინის მონასტერი
| მარეხ გიორგაძე
VII კლასი
|
| |
5. მოსწავლეთა აკადემიურ პროგრესზე ორიენტირება; | მონიტორინგი | მაისი | მონიტორინგის ჯგუფი | თაბახის ფურცელი | ჩეკლისტი | მონიტორინგის ჯგუფი |
| |
4.თვითმმართველობის მიერ კლუბის ჩამოყალიბება | 11. როგორც ფორმალური, ისე არაფორმალურიგანათლების კომპონენტის გათვალისწინება; | 4,1თვითმმართველობის კლუბის,,ნორჩი მემკვიდრეების’’ ჩამოყალიბება.
4.2.კლუბის სამუშაო გეგმის შექმნა. | იანვარი | მოსწავლეები | თაბახის ფურცელი კომპიუტერი | გეგმა | თვითმმართველობის თავმჯდომარე მარიამ ჭურაძე |
|
1.კავშირი დემოკრატიული კულტურისკომპეტენციასთან/კომპეტენციებ
10.კლასებს/საფეხურებს შორის კავშირების გათვალისწინება
5.მოსწავლეთა აკადემიურ პროგრესზე ორიენტირება . 4.ინტერდისციპლინურიკავშირების გათვალისწინება; | 4.3კალიგრაფიის კონკურსი ,,ჩვენ ვწერთ ლამაზად“
ა)კონკურსის მიზნის პირობებისა და კრიტერიუმების ჩამოყალიბება,_გაცნობა მოსწავლეებისათვის.
ბ) მონაწილეთა და ჟიურის წევრთა შერჩევა
გ)ნაშრომის მიღება და გამარჯვებულის გამოვლენა
დ)გამარჯვებული ბავშვების დაჯილდოება
ე)კონკურსის პრეზენტაცია
4.3 ქართული ანბანი(გრაკლიანის აღმოჩენა)
ა. ინფორმაციის მოძიება–დამუშავება.
ბ.რეპორტაჟი გრაკლიანის გორიდან. გ,პრეზენტაცია | თებერვალი
აპრილი | მოსწავლეები მასწავლებლები | თაბახის ფურცელი
კომპიუტერი ჟუჟუნა ფეიქრიშვილი,,ქართველოლოგიის საკითხები“
| 1.სლაიდ შოუს–ჩვენ ვწერთ ლამაზად_შექმნა
2.მოხსენება სლაიდ_შოუს გამოყენებით | თვითმმართველობის თავმჯდომარე მარიამ ჭურაძე მასწავლებელი –მარეხ გიორგაძე |
| |
5.. მოსწავლეთა აკადემიურ პროგრესზე ორიენტირება; | 4.4 მონიტორინგი | მაისი | მონიტორინგისჯგუფი | ჩეკლისტი კითხვარი | შედეგების ამსახველი ოქმი | მონიტორინგის ჯგუფი |
| |
5.კულტურული მემკვიდრეობის დაცვითი განათლების მონიტორინგი
| 13. პროექტის იდეისა და შედეგების კავშირი სკოლის განვითარებასთან. | 5.1.მონიტორინგის ინსტრუმენტების (ჩეკლისტი, კითხვარი) შემუშავება | დეკემბერი | მასწავლებელი | თაბახის ფურცელი კომპიუტერი | ჩეკლისტი კითხვარი | პროექტის მართვის გუნდი |
|
13. პროექტის იდეისა და შედეგების კავშირი სკოლის განვითარებასთან. | 5.2მონიტორინგის შედეგების ანალიზი | თვეში ერთხელ | მასწავლებელი | თაბახის ფურცელი კომპიუტერი | მონიტორინგის შედეგების ამსახველი მასალის ოქმი | მონიტორინგის ჯგუფი |
| |
6. პროექტის შედეგების შეჯამება და გასაჯაროება | 13. პროექტის იდეისა და შედეგების კავშირი სკოლის განვითარებასთან. | 6.1.პროექტის შედეგების პრეზენტაციის მოწყობა
6..2პროექტის წარმატებულ შემსრულებელთა წარმოჩენა და წახალისება | აპრილ -მაისი | დირექტორ ი, პროექტის მართვის გუნდი, ადმინისტრატორი | ქაღალდი, კომპიუტერი | წარმატების/მა დლობის სერტიფიკატე ბი, სოციალური ქსელი | პროექტის მართვის გუნდი დირექტორი |
|
7.კონფერენცია თემაზე,,ერთად დავიცვათ კულტურული მემკვიდრეობა“ | 2. კავშირი ეროვნული სასწავლო გეგმის სამიზნე ცნებასთან/ცნებებთან და მკვიდრ წარმოდგენებთან; | 7.1კონფერენცია თემაზე,,ერთად დავიცვათ კულტურული მემკვიდრეობა“
ა.კონფერენციის თემის,მიზნის გაცნობა მოსწავლეებისათვის.
ბ.ინფორმაციის მოძიება სხვადასხვა ეპოქაში შექმნილი ქართული ხუროთმოძღვრული ძეგლებისა და რელიეფური ნიმუშების შესახებ.
გ.დისკუსია _მოძიებულ მასალაზე..
დ.პრეზენტაციის მომზადება და წარდგენა კონფერენციაზე | აპრილი | მასწავლებ ლები, მშობლები | ქაღალდი, კომპიუტერი,
| კონფერენციის დღის წესრიგი | ნანა ნებიერიძე |
|
5.. მოსწავლეთა აკადემიურ პროგრესზე ორიენტირება; | 7.2მონიტორინგი | მაისი | მონიტორინგის ჯგუფი | ჩეკლისტი | შევსილი ფორმა | მონიტორინგის ჯგუფი |
|
VI. მონიტორინგის, შეფასებისა და უკუკავშირის გეგმა
N | მონიტორინგის ფორმა | ინსტრუმენტი | დადასტურება | შეფასება, უკუკავშირი |
1.. | დაკვირვება, პირველადი შუალედური მონიტორინგი | დაკვირვების ჩეკლისტი | შევსებული ჩეკლისტი, ანალიზის ფორმა | ჩეკლისტის წერილობითი ანალიზი/რეკომენდაციები |
2.. | მესამე შუალედური მონიტორინგი | პროექტის განხორციელების პროცესში მოსწავლეთა დაკვირვების ცხრილი .
თვითშეფასება და ურთიერთშეფასება. | .ცხრილი | ჩეკლისტის წერილობითი ანალიზი/რეკომენდაციები |
3. | ფინალური შეფასება | პროექტის რეფლექსია. შეფასების კითხვარი. | ცხრილი | ჩეკლისტის წერილობითი ანალიზი/რეკომენდაციები |
VII.აქტივობების განხორციელების კალენდარი
N | აქტივობა | ოქტომბერი | ნოემბერი | დეკემბერი | იანვარი | თებერვალი | მარტი | აპრილი | მაისი |
1.1. | 1.1 შეხვედრა მოსწავლეებთან ,მშობლებთანთემთან კულტურული ღირებულებების გაცნობის მიზნით |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. | 1.2კათედრის წევრებს შორის აზრთა გაზიარება |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. | 1.3პროექტის მართვის გუნდის შექმნა.(ონლაინ გუნდი) |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.4 | 1.4.პროექტის მართვის გუნდის სამოქმედო გეგმის შედგენა,შეხვედრის კალენდარი. |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.5 | 1..5მონიტორინგის ჯგუფის შექმნა |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.6 | 1.6მონიტორინგი |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1 | 2.1უბისის მონასტერი. ა.ინფორმაციის მოძიება–განხილვა. ბ,წყაროს გაანალიზება გ.უბისის კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლის მოლოცვა-დაკვირვება ქართული ხუროთმოძრვრების ძეგლზე,მრგლოვანით შესრულებილ წარწერასა და მხატვრობაზე დ სლადის შექმნა და პრეზენტავია |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2 | 2.2 ა.ინფორმაციის მოძიება და დამუშავება ბ. მოსწავლეებისათვის ღვინის დუღილის სპეციფიკის გაცნობა. რატომაა ქართული ქვევრის ღვინო უნიკალური? გ. ჯგუფებად დაყოფილ მოსწავლეებს დაევალოთ ინფორმაციის მოძიება შემდეგ თემებზე: ღვინის სამკურნალო თვისებები, ვაზის ენდემური ჯიშები, ვაზთან დაკავშირებული ლეგენდები. დ .ინტერვიუ აგრონომთან. |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3 | 2.3.3ქართული ხელნაწერი ა.ინფორმაციის მოძიება ქართული ხელნაწერების შექმნის, ისტორიისა და თავგადასავალის,შესახებ. ბ.მოძიებული ტექსტის გაგება–გაანალიზება,მათ მიმართ საკუთარიდამოკიდებულებების წერილობით გამოხატვა, გ.პრეზენტაციის მომზადება თემაზე,,ქართული ხელნაწერისკვალდაკვალ’’ |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.4 |
2.4ექვთიმე ღვთისკაცი ა.ინფორმაციის მოძიება ექვთიმე თაყაიშვილის ბიოგრაფიული მონაცემების შესახებ. ბ.მოძიებული მასალის ირგვლივ დისკუსიის გამართვა. გ.მხატვრული ფილმი ექვთიმე ღვთისკაცი ჩვენება–განხილვა დ.pover point-ში შექმნილი მასალის პრეზენტაცია-ექვთიმე თაყაიშვილი -კულტურული მემკვიდრეობის გადამრჩენი |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.5 | 2.5ინტერვიუ სასულიერო პირთან . შეთხვები: 1.როგორ ფიქრობთ, კულტურული მემკვიდრეობის დაცვის კუთხით, რა ღონისძიებები არის საჭირო საზოგადოების ცნობიერების ასამაღლებლად ? 2. ურთიერთთანამშრომლობა არის თუ არა თქვენი აზრით პრობლემის გადაჭრის გზა? 3.რომ მოვუფრთხილდეთ, უნდა გვიყვარდეს. Მეთანხმებით თუ არა? 4. პროექტის თემაა კულტურული მემკვიდრეობების დაცვა, რა იქნება თქვენი მთავარი რჩევა? |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.6 | 2.6 ჩვენი წყალ-ჭალის ხმები(სოფელში არსებული ტრადიციები ) ა) სოფლის უხუცესებთან სხვადასხვა ტრადიციებისა და ზეპირმეტყუბელების ნიმუშის მოძიება–ჩაწერა ბ)სოფელში არსებლი ადგილმდებარეობის სახელწოდებების წარმოშობის ისტორიის მოძიება, გ)მოძიებული ინფორმაციის დამუშავება დ) პრეზენტაცია
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.7 | 2,7.ქართული მრავალხმიანობა) ,,როცა სიტყვები უძლურია ...’’ ა. ინფორმაციის მოძიება ქართული ხალხური მრავალხმიანი მუსიკის შესახებ. ბ. მოძიებული მასალის შესახებ დისკუსიის გამართვა. გ. მოსწავლეები მოიძევენ სოფელში მაცხოვრებელ მუ-სიკალური ნიჭით დაჯილდოვებულ მარგალიტებს და ჩაწერენ მრავალხმიან ხალხურ მუსიკას. დ. შექმნილი მასალის პრეზენტაცია.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.8 | 2.8სკოლის ეზოში ვაზის იშვიათი ჯიშების ხეივნის გაშენება.
ა. ვაზის იშვიათი ჯიშების შესახებ ინფორმაციის მოძიება. ბ. სკოლის ეზოს გასუფთავება და ხეივნისათვის ადგილის შერჩევა. გ. ხეივნის დაგეგმარება. (ფორმის, ზომის და სხვა მახასიათებლების შერჩევა). დ. ხეივნის განაშენიანება. ე. პრეზენტაცია.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.9 | 2.9 „ჩემი საოცნებო სალოცავი“ ა. პირველი სვირის წმინდაგიორგისსახელობისტაძრისმონახულება, მოლოცვა. ბ. ლექცია-სემინარი თემაზე „რატომ უნდა დავიცვათ და გავუფრთხილდეთ ჩვენი წინაპრების დანატოვარ მემკვიდრეობას. გ. Minekraft პროგრამის გაცნობა მოსწავლეებისათვის და მისი შესაძლებლობების განხილვა. დ. Minekraft-ში შენობა-ნაგებობებისა და მისი შემოგარენის დაგეგმარება, აშენება და შემორაგვა. ე. „ ჩემი საოცნებო სალოცავის“ აგება Minekraft-ში. ვ. პრეზენტაცია.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.!0 | მონიტორინგი |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1 | 3.1 პოსტერი ა.პროექტის გაცნობა ბ.სოფლისტერიტორიაზე არსებული კულტურული ძეგლების დათვალიერება, მოლოცვა, სურათების გადაღება. გ.წერის მიზნის, თემის, ტექსტის ჟანრის განსაზღვრა დ.იდეების მოფიქრება ე.ცოდნის მობილიზება ვ.ინფორმაციების მოძიება_ დამუშავება ზ, დამუშავებული ინფორმაციების შესაბამის ლექსიკურ და გრამატიკულ კონსტრუქციებზე მუშაობა, გაფორმება, რეპეტიცია. პოსტერის პრეზენტაცია ,განთავსება თემში,სკოლაში. აქტივობის ასახვა კომპლექსურ დავალებაში,სამიზნე მცნებაზე ,,კულტურული თვითმყოფადობა.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2 | 3.2ა.გზამკვლევი ა.კომპლექსური დავალების პირობის გაცნობა. ბ.ინფორმაციის შეგროვება სხვადასხვა წყაროებიდან:,ენციკლობედია,სამეცნიერო ლიტერატურა,ხალხში არსებული თქმულებები ძეგლთან,მის სახელწოდებასთან დაკავშირებით. გ.შეგროვილი მასალიდან იმ ინფორმაციის ამოწერა,რაც დააინტერესებს მოგზაურს;კერძოდ,საქ.რომელ კუთხეში მდებარეობს ძეგლი,ახლომახლო კიდევ რისი ნახვა შეუძლია მოგზაურს,რა განსაკუთრებული ადგილი უჭირავს კულტურის ისტორიაში,როგორია ძეგლის არქიტექტურა,როგორი იყო ადრე და რა არის დღეს შემორჩენი. ე. ნაშრომის შექმნა(გაითვალისწინეთ გზამკვლევის მახასიათებლები; უხვად ჩართეთ სიტყვიერი ინფორმაციის საილუსტრაციო ფოტოები,შეგიძლიათ თავად გადაიღოთ, რუკა, რომელზედაც აღნიშნული იქნება მისასვლელი გზა) ვ.პრეზენტაცია და განთავსება თემში,სკოლაში.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3 | მონიტორინგი |
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1 | 4.1. თვითმმართველობის კლუბის,,ნორჩი მემკვიდრეების’’ ჩამოყალიბება 4.2.კლუბის სამუშაო გეგმის შექმნა. |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 4.3კალიგრაფიის კონკურსი ა)კონკურსის მიზნის .პირობებისა და კრიტერიუმების ჩამოყალიბება_გაცნობა ბ) მონაწილეთა და ჟიურის წევრთა შერჩევა გ)ნაშრომის მიღება და გამარჯვებულის გამოვლენა დ)გამარჯვებული ბავშვების დაჯილდოება ე)კონკურსის პრეზენტაცია
4.3.ქართული ანბანი(გრაკლიანის აღმოჩენა). ა. ინფორმაციის მოძიება–დამუშავება. ბ.რეპორტაჟი გრაკლიანის გორიდან. გ,პრეზენტაცია |
|
|
|
|
|
|
|
|
4.4 | 4.4მონიტორინგი |
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1 | 5.1.მონიტორინგის ინსტრუმენტების (ჩეკლისტი, კითხვარი) შემუშავება |
|
|
|
|
|
|
|
|
5.2 | 5.2მონიტორინგის შედეგების ანალიზი |
|
|
|
|
|
|
|
|
6.1
| 6.1.პროექტის შედეგების პრეზენტაციის მოწყობა 6.2პროექტის წარმატებულ შემსრულებელთა წარმოჩენა და წახალისება |
|
|
|
|
|
|
|
|
6.2პროექტის წარმატებულ შემსრულებელთა წარმოჩენა და წახალისება |
|
|
|
|
|
|
|
| |
7.1 | 7.1კონფერენცია. ა.კონფერენციის თემის,მიზნის გაცნობა მოსწავლეებისათვის. ბ.ინფორმაციის მოძიება სხვადასხვა ეპოქაში შექმნილი ქართული ხუროთმოძღვრული ძეგლებისა და რელიეფური ნიმუშების შესახებ. გ.დისკუსია _მოძიებულ მასალაზე.. დ.პრეზენტაციის მომზადება და წარდგენა კონფერენციაზე |
|
|
|
|
|
|
|
|
7.2 | მონიტორინგი |
|
|
|
|
|
|
|
|
VIII.ბიუჯეტი
ბიუჯეტისმუხლი | ერთეული | ერთეულისრაოდენობა | ერთეულისფასი | სკოლისმიერგაწეულითანადაფინანსება (ლარი) | სხვაწყაროებისმიერგაწეულითანადადაფინანსება (ლარი) |
A. აღჭურვილობა |
|
|
|
|
|
1. ნოუთბუქი | ცალი | 2 | 745 1030 | 745 1030 |
|
2. უწყვეტიკვების ბლოკი_გენერატორი | ცალი | 1 | 630 | 630 |
|
3. პრინტერი | ცალი | 1 | 330 | 330 |
|
ჯამი |
| 4 | 2735 | 2735 |
|
|
|
|
|
|
|
1. პროექტის ხელმძღვანელი _მარეხ გიორგაძე |
|
|
|
|
|
2. პროექტისბუღალტერი_შორენა გორგოძე |
|
|
|
|
|
3. მოწვეული ექსპერტი_ნანა გიორგობიანი |
|
|
|
|
|
ჯამი |
|
|
|
|
|
B. ადმინისტრაციულიხარჯები |
|
|
|
|
|
1. საკომუნიკაციოხარჯი_სტერეო სისტემა | ცალი | 1 | 500 | 500 |
|
2. საკანცელარიოხარჯი–თაბახის ფურცელი,მარკერები,ფორმატი,ფლიპჩარტი,ზეთის საღებავები | ცალი | 20 | 50 | 50 |
|
ჯამი |
| 21 | 550 | 550 |
|
c. მასალებისმომზადება |
|
|
|
|
|
1. სარეკლამოფურცლები- ბანერი | ცალი | 1 | 30 | 30 |
|
2. ბროშურისგამოცემა | ცალი | 50 | 20 | 20 |
|
ჯამი |
| 52 | 50 | 50 |
|
D. მგზავრობისხარჯები |
|
|
|
|
|
1. საწვავი | დღე | 2 | 200 |
| 200 |
2. საცხოვრებელიხარჯები | დღე | 1 | 200 |
| 200 |
ჯამი |
| 3 | 400 |
| 400 |
ჯამიყველაპუნქტისთვის |
|
| 3735 |
| 3735 |
პროექტისმთლიანიღირებულება
| 1000 |
| 1000 |
მონიტორინგისა და გადახედვის ეტაპზე გამოვლენილი საჭიროებებიდან გამომდინარე პროექტის ბიუჯეტის ერთი მუხლიდან შესაძლებელია მეორეში თანხის არაუმეტეს 10%-ის გადატანა ისე, რომ პროექტის მთლიანი ბიუჯეტის თანხა არ შეიცვალოს.
პროექტის ბიუჯეტის მთლიანი თანხისგაზრდისშემთხვევაშიბიუჯეტი საჭიროებს ურთიერთშეთანხმებას.
IX. მოსალოდნელი შედეგი:მოსწავლე შეძლებს , სწორადგაიაზროსსაკუთარიქვეყნისკულტურულიმემკვიდრეობა.. ჩამოუყალიბდეს ქვეყნისინტერესების, ტრადიციებისადაღირებულებებისმიმართსაკუთარიპასუხისმგებლობა.გამოუმუშავდებაპატივისცემისგრძნობადამზრუნველიდამოკიდებულებაადამიანისმიერწარსულსადააწმყოშიშექმნილიმატერიალურითუარამატერიალურიკულტურისნიმუშებისმიმართ; გაიაზრებენ,რომმომავალისწორედამმემკვიდრეობასუნდადაეფუძნოს;
რაოდენობრივი(მოკლევადიანი)
1.სასწავლო წლის ბოლოს მოსწავლეთათვისკულტურული მემკვიდრეობის დაცვითი განათლების მიწოდებაში ჩაერთვება მასწავლებელთა 70%.
2.სასწავლო წლის ბოლოს ამ მიმართულებით ჩაერთვება მოსწავლეთა 50 %.
თვისობრივი(მოკლევადიანი)
1. კულტურული მემკვიდრეობის დაცვითი განათლებისადმი მასწავლებელთა დამოკიდებულება შეიცვლება პოზიტიური კუთხით.
2. მოსწავლეები გააცნობირებენ კულტურული ღირებულებების მნიშვნელობას თითოეული ინდივიდისათვის და საზოგადოებისათვის.
რაოდენობრივი (გრძელვადიანი)
1. 60% გაიზრდება მოსწავლეთა ჩართულობა არაფორმალურ განათლებაში.
2. გაიზრდება მასწავლებლთა60% პროფესიული დონე.
3. მშობელთა, თემის მნიშვნელოვანი ნაწილი ჩაერთვება სასკოლო ცხოვრებაში .
B. თვისებრივი
1.გაიზრდება მასწავლებელთა, მოსწავლეთა, მშობელთა, თემის თანამშრომლობის ხარისხი
2. შეიქმნება პოზიტიური გარემო
3. შეიქმნება კულტურული მემკვიდრეობის დაცვითი ,სწავლების მონიტორინგისა და მხარდაჭერის ეფექტური სისტემა
4. გაფართოვდება მოსწავლის, მასწავლებლის, მშობლის, თემის თანამშრომლობა.
5.შეიქმნება მოსწავლეებთან მდგრადი განვითარების სწავლების მუშაობის პოზიტიური გამოცდილება
6.მოსწავლეს ჩამოუყალიბდება სამოქალაქო პასუხისმგებლობა, აუმაღლდება ცნობიერება ,იქნება პატრიოტი, საკუთარი ქვეყნის ღირებულებების დამცველი და გამგრძელებელი.
X. პროექტის მდგრადობაპროექტის მდგრადობას განაპირობებს მონიტორინგის მექანიზმების შემუშავება, გამოყენება და
შესაბამისი რეაგირება. მშობელთა კმაყოფილებისა და მოსწავლეთა მოტივაციის ზრდა პოზიტიურ გავლენას იქონიებს
პედაგოგთა მოტივაციაზეც. დამატებით სამოტივაციო ფაქტორი იქნება ისიც, თუკი წლის ბოლოს პედაგოგებს მიეცემათ
საშუალება თავიანთი პოზიტიური გამოცდილება გაუზიარონ სხვა კოლეგებს კონფერენციებზე, სტატიის სახით, რაშიც
სრულ მხარდაჭერას გამოუცხადებს სკოლის დირექცია.
მნიშვნელოვანი იქნება დადებითი და უარყოფითი განმამტკიცებლების ამოქმედება, წარმატებული გამოცდილების გაზიარება,
ანგარიშვალდებულების სისტემის დანერგვა.
პროექტისათვის ღირებულია კლუბის ჩამოყალიბება,რომელიც თვითმმართველობასთან ერთად გააქტიურდება და გააგრძელებს ამ მიმართულებით მუშაობას.
ყველაფერი ეს ერთობლივად ხელს შეუწყობს პროექტის მდგრადობას.ხდება პროექტის განხორციელებით მიღებული დადებითი შედეგის/შედეგების შენარჩუნება და გაუმჯობესება).
No comments:
Post a Comment